Το παιδί μου έχει άσθμα. Έχει αυξημένο κίνδυνο να νοσήσει από τον COVID 19; - Δρ. Γεωργία Κολτσίδα MD FAAP
17605

Το παιδί μου έχει άσθμα. Έχει αυξημένο κίνδυνο να νοσήσει από τον COVID 19;

Είναι γνωστό πως τα παιδιά και οι έφηβοι εμφανίζουν ήπια συμπτωματολογία όταν νοσούν με COVID 19. Αρχικά, κατά την έναρξη της πανδημίας, είχε προταθεί πως άτομα με χρόνιες παθήσεις του αναπνευστικού, όπως είναι  και το άσθμα, έχουν αυξημένο κίνδυνο να εμφανίζουν σοβαρά συμπτώματα από τον COVID 19. Ωστόσο, κάτι τέτοιο δεν έχει επιβεβαιωθεί σε παιδιατρικούς ασθενείς που έχουν άσθμα.

Οι μελέτες μέχρι τώρα, αν και περιορισμένες, έδειξαν πως ο αριθμός των παιδιών  που είχαν άσθμα και νόσησαν από COVID 19 ήταν μικρός και ακόμα και σε αυτές τις περιπτώσεις, τα συμπτώματα ήταν ήπια, όπως πυρετός και βήχας. Είναι αξιοσημείωτο, πως ο συριγμός (wheezing) που είναι χαρακτηριστικό του άσθματος,  εμφανίστηκε μόνο σε 40% των παραπάνω ασθενών. Συνεπώς, δεν φαίνεται πως τα παιδιά με άσθμα επηρεάζονται περισσότερο από την λοίμωξη με COVID 19.

Ωστόσο, οι επίσημες συστάσεις από διεθνείς επιστημονικές κοινότητες , τονίζουν πως οι ασθενείς με άσθμα πρέπει να συνεχίζουν την αγωγή τους , συμπεριλαμβανομένου και των εισπνεόμενων κορτικοστεροειδών, όπως προτείνεται από τον γιατρό τους, ώστε τα συμπτώματά τους να βρίσκονται υπό έλεγχο. Σε περιπτώσεις, ασθματικών κρίσεων, οι ασθενείς μπορούν να λάβουν κορτικοστεροειδή από το στόμα, όταν κρίνεται αναγκαίο.

Καθώς, η πανδημία από τον COVID 19, εξελίσσεται , αναμένονται περισσότερες και μεγαλύτερες επιδημιολογικές μελέτες για την κατανόηση  της σχέσης άσθματος και COVID 19, στα παιδιά και τους εφήβους.